Anlaşmalı Boşanma - Elazığ Avukat Burak Can KAYMAZ

Güncelleme tarihi: 19 Şub 2023

Anlaşmalı Boşanma davaları bir yandan kolay bir dava iken diğer yandan oldukça önemli ve zor bir davadır. Bu ifadeyi açıklayacak olursak anlaşmalı boşanma davası taraflar anlaştıktan sonra genellikle 1 celse de biten davalardır. Fakat tarafların yani karı ve kocanın anlaşması oldukça zordur. Bununla birlikte taraflar anlaşmaya karar verdikten sonra çok dikkatli olmalıdır çünkü anlaşmalı boşanma davası neticesinde verilen karar kesinleştikten sonra bir daha taraflar geriye dönemeyecek şekilde boşanmış olacaklardır yani tazminat ve nafaka gibi boşanmaya bağlanan sonuçlar anlaşmalı boşanmayla taraflarca en baştan kabul edilmesi zorunlu olduğundan bunlara ilişkin karar alırken acele etmemeli ve avukatınızın yardımı almalısınız. Anlaşmalı boşanma avukatı olarak biz avukatlar sizi doğru bilgilendirerek ileride yaşanabilecek sıkıntıların önüne en başından geçmeye çalışıyoruz. Lütfen anlaşmalı boşanmadan önce anlaşmalı boşanma avukatı olarak vekalet vereceğiniz avukatınızla boşanma şartlarını detaylı olarak konuşup gözden geçirin! Elazığ ve çevre illerimizdeki (Diyarbakır, Bingöl, Tunceli, Malatya) anlaşmalı boşanma davanızda mağdur olmamak için avukat olarak bu konuda sizlere yardımcı olmaktayız. Elazığ'da sizleri ofisimizde ağırlamaktan onur duyarız.

Anlaşmalı boşanma davaları kolay görünen zor bir dava olduğundan avukat olmaksızın bu süreci ilerletmek sizleri ileride geri dönülemeyecek şekilde mağdur edebilir. Mağdur olmamak için anlaşmalı boşanma davası sürecini mutlaka avukatınızla yürütünüz!

Anlaşmalı Boşanma Protokolü - Elazığ Avukat Burak Can KAYMAZ

Anlaşmalı boşanma davalarında karı ve kocanın boşanabilmeleri için öncelikle taraflarca anlaşmalı

boşanma protokolü hazırlanması gerekmektedir. Örnek anlaşmalı boşanma protokollerini internet sitelerinde bulmak mümkündür. Fakat unutulmamalıdır ki her evlilik birbirinden farklı olup her bir eş birbirinden farklıdır. Bu nedenle örnek bir anlaşmalı boşanma protokol üzerinden boşanmak tarafları mağdur edebilir. Bunun için anlaşmalı boşanma protokolünüzü hazırlamadan önce avukatınızla mutlaka görüşmeniz gerekmektedir. Avukatınızın sizi hukuki olarak doğru yönlendirmesi ile ihtiyaçlarınız ortaya çıkacaktır. Bunun için avukatınızla bir araya gelip anlaşmalı boşanma protokolü öncesi ihtiyacınız belirlenecek, bu ihtiyaca yönelik şartlar belirlenecek ve şartlar karşı tarafa iletilecektir. Karşı taraf ile birlikte ve varsa karşı şartlar bir araya getirilip tarafların avukatlarınca bir anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanmalıdır. Elazığ'da anlaşmalı boşanma davası için ihtiyaçlarınızın ve şartlarınızın doğru şekilde belirlenmesi için bizimle (Avukat Burak Can KAYMAZ) ve anlaşmalı boşanma davalarına bakan Elazığ'daki diğer avukatlarla iletişime geçebilirsiniz.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları Nelerdir? - Elazığ Avukat Burak Can KAYMAZ

İsteyen herkes anlaşmalı boşanamaz!

Anlaşmalı boşanma davasının belirli şartları vardır. Bu şartlar aşağıda açıklanmıştır.

1- Taraflar anlaşmalı boşanabilmek için öncelikle en az 1 yıl evli olmalıdır.

Bir yıllık asgari zamanın aranmasından amaç, evlenen kişilerin belli bir süre birlikte yaşayarak birbirlerini tanımalarını sağlayıp, henüz birkaç haftalık yahut birkaç aylık evliliklerin sona ermesini önlemektir. Çünkü evlilik müessesesinin hayat boyunca devam etmesi ümit edilir. Ancak böyle bir süreye yer verilmeseydi, bu durum birkaç gün veya hafta süren evliliğe son verilmesine yol açabilirdi. Böyle bir netice evlilik müessesesinin kutsallığı ile bağdaşmayacaktır.

2- Eşler anlaşmalı boşanmak için mahkemeye birlikte başvurmaları yahut bir eş diğer eşin açtığı boşanma davasını kabul etmelidir.

• Eşlerin Birlikte Başvurması

Bu ihtimalde, eşler önceden aralarında anlaşır ve boşanmak üzere birlikte mahkemeye başvururlar. Yani eşler boşanma davasını beraber açarlar.

• Eşlerden Birinin Açmış Olduğu Davayı Diğer Eşin Kabul Etmesi

Anlaşmalı boşanma için tanınan ikinci seçenekse eşlerden birinin açmış olduğu davayı diğer eşin kabul etmesidir. Davayı kabulden maksat, davalı tarafından davacının istem sonucuna muvafakat edilmesidir.

3- Hakim anlaşmalı boşanma davalarında tarafları bizzat dinlemelidir.

Hâkim tarafından boşanma kararı verilebilmesi için eşlerin bizzat dinlenmesi gerekir. Burada amaç, hâkimde tarafların iradelerini serbestçe açıkladıklarına yönelik bir kanaatin oluşmasıdır. Hem eşlerin birlikte başvurması halinde hem de bir eşin açtığı davayı diğer eşin kabul etmesi halinde taraflar mahkeme huzurunda bizzat dinlenir. Taraflar davayı vekilleri aracılığıyla sürdürmüş olsalar dahi mahkeme huzurunda vekilleri değil bizzat tarafların kendisi dinlenir Belirtmek gerekir ki, Yargıtay’a göre, tarafların bizzat dinlenmesi şartının gerçekleşmemesi demek, anlaşmalı boşanmaya karar verilmesi için gereken şartların oluşmadığı anlamına gelmektedir.

Bizzat dinlemeye yönelik bu şart kişileri bir kez daha düşünmeye sevk eder. Ayrıca, hâkimin tarafların iradelerini serbestçe açıklayıp açıklamadığına dair kanaatinin oluşmasını sağlar. Zira, boşanma iradesinin korkutma, yanılma, aldatma ile sakatlanmamış olması gerekir. Yani, açıklanan iradelerin serbest, sağlıklı bir iradenin ürünü olması şarttır. Aksi halde geçerli bir anlaşmadan söz edilemez.

4- Tarafların evliliğin mali sonuçları ve çocukların durumuna ilişkin yaptıkları anlaşmanın hâkimce uygun bulunması gerekmektedir.

Tarafların boşanmanın malî sonuçları ile çocukların durumu hususunda da bir anlaşma sağlamaları gerekir. Fakat, bu anlaşma yeterli değildir. Ayrıca hâkimin bu düzenlemeyi uygun bulması da aranır. Hâkim tarafların ve çocukların menfaatini göz önünde bulundurarak kendisine sunulmuş olan anlaşma üzerinde gerekli gördüğü değişiklikleri yapabilir. Bu takdirde hâkimin yapacağı bu değişiklikler üzerinde tarafların yine anlaşması gerekir. Çünkü, bu değişiklikleri taraflar aynen kabul etmedikçe anlaşmalı boşanmaya karar verilemez. Böyle bir durumda, hâkim davayı reddeder. Zira bu halde tarafların boşanmanın malî sonuçları ile çocukların durumu hususunda anlaşmaya varmış olduklarından söz edilemeyecektir. Yapılan anlaşma şarta bağlanmamalıdır. Anlaşma tam bir mutabakat niteliğinde olmalıdır.

Yukarıdaki şartların tarafınızca sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir. 1 yıllık evli olma süresi resmi nikah ile başlamaktadır. Düğün tarihinin bir önemi bulunmamaktadır.

Tarafların evliliğin mali sonuçları ve çocukların durumuna ilişkin yaptıklarını anlaşmanın hakimce uygun bulunması şartı çok önemlidir. Bu şart halk arasında anlaşmalı boşanma protokolü olarak bilinmektedir. Anlaşmalı boşanma hukuka uygun ve icra edilebilir şekilde yapılmadığı takdirde hakim tarafından uygun bulunmayacaktır. Bundan dolayı anlaşmalı boşanma davasında önce avukatınızla görüşerek hakimin uygun bulacağı bir anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanması gerekmektedir. Elazığ'da anlaşmalı boşanma protokolünüzün hakim uygun bulacağı bir protokol olarak düzenlenmesi için bizimle ( Avukat Burak Can KAYMAZ ) yahut Elazığ'da anlaşmalı boşanma davasına bakan bir avukatla görüşmeniz mağdur olmanızı engelleyecektir.

Anlaşmalı Boşanma Ücreti Elazığ Avukat Burak Can KAYMAZ

Anlaşmalı boşanma ücreti avukatlık asgari ücret tarifesinden az olmamak üzere avukat ile aranızda belirlenecektir. Anlaşmalı boşanma ücretinde avukat verdiği emeğini, bilgisini ve tecrübesini değerlendirip ona uygun bir şekilde ücret belirleyecektir. Avukatlık Asgari ücret tarifesine Türkiye Barolar Birliğinin sayfasından yahut Google üzerinden ulaşmak mümkündür. Elazığ'da anlaşmalı boşanma ücretleri de yukarıda belirttiğim şekilde avukatlar tarafından belirlenmektedir. Anlaşmalı boşanma davasında avukata verilecek ücret anlaşmalı boşanma davasında yanlış yapmanızı engellediği gibi ileride yaşanabilecek olumsuzlukları en başından engelleyip mağdur olmanıza mani olacaktır. Elazığ'da anlaşmalı boşanma ücreti için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Anlaşmalı Boşanma Süresi - Elazığ Avukat Burak Can KAYMAZ

Anlaşmalı boşanma süresi bir aksilik olmadığı sürece 1 celsedir. Mahkemelerin yoğunluğuna göre değişmekle birlikte Elazığ'da genellikle anlaşmalı boşanma davası dilekçesi mahkemeye verildikten sonra 1- 2 hafta içerisinde duruşma günü verilmektedir. Duruşma günü verildikten sonra tarafların duruşmada birlikte hazır olması gerekmektedir. Duruşma günü taraflar hazır olduktan sonra mahkeme hakimi tarafından anlaşmalı boşanma protokolü gözden geçirilmektedir. Mahkeme hakimi anlaşmalı boşanma protokolünü uygun bulursa kısa kararla tarafların boşanmalarına karar vermektedir. Daha sonra bir kaç gün içinde hakim tarafından gerekçeli karar açıklanmaktadır. Gerekçeli kararın taraflara tebliği gerekmektedir. Gerekçeli karar taraflara tebliğ olunduktan sonra tarafların 2 haftalık istinaf süresi başlamaktadır. 2 hafta içerisinde taraflar kararı istinaf etmezse karar kesinleşmektedir. Karar kesinleştikten sonra tarafların boşanması gerçekleşir. Mahkeme tarafından resen bu durum nüfus müdürlüğüne bildirilmektedir. Yukarıda anlattığım olayları somutlaştırmak gerekirse;

Yerleşim yeri Elazığ olan taraflar Elazığ'da avukatlarıyla anlaşmalı boşanma protokolünü hazırlar. Genellikle tarafların avukatlarından biri anlaşmalı boşanma dilekçesiyle birlikte Elazığ Aile Mahkemesine başvurur. Elazığ Aile Mahkemesince 2 hafta içerisinde duruşma günü verilmektedir. Bunun üzerine taraflar avukatlarıyla birlikte Elazığ Aile Mahkemesinde duruşmaya girerler. Hakim anlaşmalı boşanma protokolünü uygun bulursa tarafların boşanmasına karar verir. Hakim anlaşmalı boşanma protokolünü uygun bulmazsa kendisi gerekli düzenlemeyi yapar. Eğer taraflarca hakimin getirdiği düzenleme kabul edilirse boşanma gerçekleşir. Hakimin getirdiği düzenleme taraflarca kabul edilmezse anlaşmalı boşanma gerçekleşmeyecektir. Anlaşmalı boşanma gerçekleştiği takdirde duruşma esnasında mahkeme hakimi tarafından anlaşmalı boşanmanın gerçekleştiğine dair karar verilecektir. Daha sonra genellikle bir kaç gün içinde gerekçeli karar açıklanmaktadır. Gerekçeli karar açıklandıktan sonra taraflara tebliğ edilir. Taraflara tebliğ edilen gerekçeli karara 2 hafta içerisinde itiraz edilmezse karar kesinleşir ve tarafların boşandıkları Elazığ nüfus il müdürlüğüne bildirilir.

Avukat Burak Can KAYMAZ

Elazığ Barosu